Automatizace procesu náboru zaměstnanců
Jedním z největších výzev pro oddělení HR je vyhledávání, vybírání a nábor nových zaměstnanců. Tento proces…
complianz-gdpr
domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init
action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/digitask-m9gkb/digitask.cz/public/wp-includes/functions.php on line 6114Jeden z nejnáročnějších úkolů HR při najímání nových pracovníků je proces náboru. Je potřeba připravit inzerát, nechat ho odsouhlasit manažerem, zveřejnit na vhodných platformách z pohledu dané cílové skupiny. Poté je třeba shromažďovat všechny zaslané žádosti se životopisy, posoudit je, sdílet s manažerem, organizovat pohovory případně diagnostiku.
Jakmile jste vybrali ideálního nového člena týmu, čeká vás ještě další úkoly – příprava nabídky, smlouvy, vyžádání všech relevantních dokumentů a informací pro účely nástupu, jejich zadání do interního systému, podání na potřebné úřady, osobní přivítání, zaškolení a poskytování průběžné zpětné vazby. Jedná se o velké množství administrativní práce, kde můžou nastat chyby například při manuálním zadávání údajů několikrát do různých podkladů nebo systémů. Je to nikdy nekončící proces, který se opakuje znova a znova.
Jak se v procesu nástupu cítí nováček? Prochází náročným výběrovým řízením, pokud uspěje, začíná výměna množství informací potřebných k nástupu a pak informační lavina k tomu, co vše by měl vědět, znát, umět, naučit se atd. V středně velké firmě s malým HR oddělením bývá nováček před nástupem kontaktován průměrně 10-15 krát několika různými lidmi a pak v průběhu prvních dnů prochází „nalívárnou“ informací, z kterých většinu stejně zapomene.
Říká se, že ideální HR je takové, které dokáže skvěle skloubit potřeby zaměstnanců i firmy do nejlepších řešení. Pokud tedy chcete skloubit to, aby se nováček cítil v tomto procesu komfortně, zaměstnanci měli efektivní podporu v procesech a pro firmu by to znamenalo co nejkvalitnější a časově úsporný proces nástupu, nezbývá Vám než digitalizovat tyto procesy.
Pro správu došlých životopisu je na trhu několik kvalitních řešení v podobě tzv. ATS – Applicant Tracking Systém, které nejen shromažďuje přijaté životopisy, ale postará se i o veškerou komunikaci s kandidáty, sdílení s manažery i o dodržení zákonných náležitosti jako je ochrana osobních údajů. Jednotlivé nástroje se odlišují svými funkcionalitami a dle toho se hodí do různých prostředí. Například jiné ATS bude používat firma, která realizuje nábor centralizovaně z HR a jiné tam, kde si manažeři vybírají v užších kolách již sami.
Pokud Vás čeká velké množství kandidátů, vyplatí se systém pro asynchronní nahrávané video-pohovory kandidátů – odpadne Vám množství času na organizaci pohovorů i slaďování se s manažerem a kandidáty. Nahrané video-pohovory jednoduše nasdílíte manažerovi a společně zhodnotíme svůj pohled na kandidáty.
Celá přednástupní komunikace může být také digitální, což přináší velkou časovou úsporu i minimalizaci chyb. Představte si, že nováček vyplní svůj osobní dotazník k nástupu elektronicky, má přístup k úvodním informacím o firmě, o týmu, o tom, co se bude dít v prvních dnech atd. Pracovníci HR automaticky naimportují vyplněný vstupní dotazník do HR systému a na pár kliknutí připraví pracovní smlouvu a další dokumenty pro první den. A nováček se kdykoliv může vrátit ke všem těmto informacím, pokud si je chce připomenout a zopakovat. HR ušetří spoustu času na tom, že nemusí každý měsíc všem opakovat ty stejné informace, ale může se více věnovat lidem a tomu, jak se ve firmě cítí a co potřebují. Hezká představa, že?
Pokud chcete takové představy přetavit do reality, rádi Vám s tím pomůžeme. Nemusí jít o žádné drahé informační systémy – mnohdy jde jen o doplnění pár užitečných nástrojů, které celý proces přepojí a zjednoduší.
Ozvěte se nám, dohodneme si schůzku k zmapování toho, jak fungujete teď a na základě toho Vám navrhneme alternativy řešení v různých cenových hladinách. Je pak na Vás, která alternativa Vám dává největší smysl z pohledu přínosu versus nákladů.
Jedním z největších výzev pro oddělení HR je vyhledávání, vybírání a nábor nových zaměstnanců. Tento proces…
Využití digitálních nástrojů pro efektivní řízení projektů a plánování práce může být pro vedení firmy…
Účetnictví v cloudu je digitální nástroj, který může být pro oddělení Finance velmi užitečný. Jedná…